AkzoNobel vertelt over Speak Up!
Hoe zorg je ervoor dat medewerkers ook binnen de wereldwijde organisatie van een multinational zoals AkzoNobel ergens terecht kunnen wanneer er misstanden zijn voorgekomen?
Om op een adequate manier te kunnen omgaan met klachten heeft AkzoNobel het Speak Up! programma opgezet. Uitgevoerd door een onafhankelijke derde partij, biedt het bellen van de Speak Up! helpline of het melden op de Speak Up! website één van de manieren voor werknemers om (eventueel anoniem) problemen en misstanden te melden. Deze procedure staat ook open voor derde partijen.
Op de brede stakeholderbijeenkomst op 23 april is Roeland de Wit, senior compliance counsel en in-house advocaat bij AkzoNobel, één van de drie sprekers. Hij zal ons in zijn presentatie verder inzicht geven in dit programma en kort iets vertellen over hoe je binnen een groot bedrijf met een klachtenmechanisme aan de slag kan:
“De geloofwaardigheid van het systeem valt of staat met het bewaken van de guiding principles van onafhankelijkheid, geheimhouding en non-vergelding en een integere en prompte behandeling van de klachten.“
Naast AkzoNobel zullen ook de Fair Wear Foundation en Fairphone vertellen hoe zij omgaan met geschillenbeslechting. Hiermee wordt op 23 april een breed beeld gegeven van praktijkervaringen binnen een gevarieerde groep organisaties.
Kijk hier voor het volledige programma en om u aan te melden.